onsdag 25 mars 2015

ROSENGREN, MATS (SVERIGE)


ROSENGREN, MATS (SVERIGE)
Professor i retorik, Uppsala universitet

Jag deltog som föreläsare vid en workshop i september 2014. 

 

Jag kände naturligtvis till FSL redan innan jag blev inbjuden som föreläsare - inte minst genom seminariets högklassiga publikationer, redigerade av Magnus William-Olsson. Mina förväntningar på seminariet kom inte på skam. Den diskussion som följde på min föreläsning  var intensiv och på en hög akademisk nivå - och i högsta grad givande för min egen del. Mitt bestämda intryck är att Magnus William-Olsson i och med FSL lyckats skapa en plats för intressanta, vetenskapligt informerade diskussioner på en hög nivå av centrala problemfält inom humaniora, konst liksom inom konstnärlig forskning.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar