onsdag 25 mars 2015

JØRGENSEN, DORTHE (DANMARK)


JØRGENSEN, DORTHE (DANMARK)
TITEL: Professor, ph.d., dr.phil. & dr.theol.
Har været medlem i en længere årrække og samarbejdet med FSL.

 

Var inviteret foredragsholder den 6. marts 2009, hvor jeg talte om "Tankebilleder og tænkemåder. En 'offentlighedsdiagnose'" på et offentligt seminar arrangeret af FSL på Literaturhaus i København. Seminaret var både velorganiseret og velbesøgt, og det dannede ramme om en fin og engageret diskussion på højt niveau, der involverede mange forfattere, akademikere, frie intellektuelle og andre interesserede, blandt hvilke der både var tilrejsende og lokale. Samarbejdet fortsatte herefter i form af en udgivelse af mit manuskript i tidsskriftet "Kritiker". Endvidere meldte jeg mig siden ind i FSL, har holdt mig orienteret om FSL's aktiviteter og anbefalet nogle af mine studerende at deltage i dem, ligesom jeg også har nævnt FSL som en mulig samarbejdspartner i nogle af de forskningsansøgninger, jeg har formuleret i de senere år. Jeg betragter FSL som et meget kvalificeret forum og håber, at det vil bestå i mange flere år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar