onsdag 25 mars 2015

MICKWITZ, PETER (FINLAND)


MICKWITZ, PETER (FINLAND)
Författare

2009 - 2015


FSL:s seminarier har under de år jag deltagit behandlat en mångfald av aktuella och viktiga frågor och alltid varit av hög kvalitet. FSL har därför kommit att betyda mycket för mig som författare. De behandlade ämnena och de inspirerande diskussionerna har gett mig ny kunskap och nya infallsvinklar på min verksamhet som jag utan FSL knappast hade fått.

     Mycket viktigt har också varit att FSL har gett mig ett nordiskt sammanhang att verka i; ett nätverk som det utan FSL skulle ha varit mycket svårt att bygga upp. 

     Magnus William-Olsson och Magnus Jacobsson, och tidigare även Ulf Eriksson, har drivit seminariet på ett ytterst professionellt och kunnigt sätt – och även varit inspirationskällor för min egen verksamhet som arrangör av olika litterära evenemang i Helsingfors.

     FSL är på många sätt en perfekt intellektuell och social miljö för oss som arbetar med litteratur och med till den anknytande konstformer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar